Veelgestelde vragen

Aanmelden/Afmelden

U kunt zich heel gemakkelijk weer afmelden voor onze dienst. Ga naar printler.nl/afmelden en vul het formulier in. U ontvangt van ons binnen 2 werkdagen een bevestiging van uw afmelding en hoe u onze app weer volledig kunt verwijderen. Mocht u niet gebruik maken van onze app maar van onze hub dient deze retour gestuurd te worden.

U kunt zich heel gemakkelijk aanmelden door naar: printler.nl/aanmelden te gaan en het formulier in te vullen en verzenden. We nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om uw aanmelding af te ronden.

Financieel

Printler is geheel gratis te gebruiken. U betaald bij Printler geen: Aanmeldkosten, installatiekosten, abonnementskosten en verzendkosten! Het enige wat u betaald zijn de cartridges die geleverd worden. Alle service er om heen leveren we gratis!

We bieden twee betaalmethoden aan:

  1. Automatische incasso (SEPA) met een factuurkorting van 3%!
  2. Op rekening betalen via AfterPay.

Kiest u voor automatische incasso dan ontvangt u op elke factuur 3% korting. Daarnaast hebt u dan ook het betalen geautomatiseerd. Dat scheelt u administratie en tijd en ons natuurlijk ook. Vandaar dat u 3% korting op de facturen ontvangt. Kiest u voor op rekening via AfterPay dan dient u zelf nog de betaling uit te voeren. U ontvangt een aparte factuur van AfterPay welke binnen 2 weken voldaan dient te worden. Wij besteden de op rekening betaling uit aan AfterPay, dit betekend dat u betaal plichtig bent aan AfterPay.

U kunt de prijzen van uw cartridges opzoeken op CartridgeCity.nl. Vul in de zoekbalk uw merk en type printer in of het merk en nummer van uw cartridge. Let op: prijzen zijn incl. btw.

U kunt ook contact met onze klantenservice opnemen. Zei kunnen u direct vertellen wat uw cartridges bij ons kosten.

Technisch

Bijna alle laserprinters die aan het netwerk zijn aangesloten zijn geschikt. Bijna alle inktprinters zijn niet geschikt behalve een paar OfficeJets. Twijfelt u wat voor printer u hebt staan? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zei kunnen u vertellen of u printer geschikt is of niet.

Nadat u zich hebt aangemeld ontvangt u uw “persoonlijke” app. Dit is onze app waar uw gegevens al in verwerkt zitten zodat u hem alleen nog hoeft te installeren.

Windows 10:

  1. Download uw persoonlijke app.
  2. Kopieer de “Printler” map naar: Deze PC/Computer >> (:C) Lokale schijf >> Program Files
  3. Open nu de “Printler” map en dubbel klik op “Install”. (of 1x aanklikken en op [Enter] drukken)
  4. Er opent nu een klein schermpje “CPM Install”. In dit schermpje wordt gevraagd of de app altijd moet werken als de computer aan staat of alleen wanneer de gebruiker is ingelogd.
  5. Kies “Run whether user is logged on or not. In this case, please provide a valid user for the Task” als de computer vaak aanstaat zonder dat de gebruiker is ingelogd. Vul de inlog gegevens in zodat de app ook zijn werk kan doen als er niet is ingelogd door de gebruiker.
  6. Kies “Run only when user is logged on” als de gebruiker van de computer zo goed als elke dag inlogt op de computer.
  7. Het scherm sluit en de app wordt geïnstalleerd. Zodra dit klaar is opent de app in een nieuw scherm.
  8. Zorg dat alle printers aan staan en druk dan op de [Start] knop om de app uw netwerk te laten scannen naar beschikbare printers.
  9. De app gaat nu uw netwerk scannen naar beschikbare printers. Dit kan even duren (net hoe groot het netwerk is en hoe veel printers er in het netwerk zitten). U kunt tijdens het scannen verder met andere dingen zolang u de app maar open laat staan tijdens het scannen.
  10. Zodra de app klaar is met scannen kunt u de app afsluiten. LET OP: Het kan voorkomen dat de app blijft scannen. Mocht de app na 10 minuten nog steeds aan het scannen zijn kunt u de app sluiten. De app heeft meestal binnen 2 minuten alles in uw netwerk gescand. Na het sluiten van de app controleert de app de achtergrond elke 2 uur de status van uw printer op en stuurt dit naar onze server.

MacOS:

  1. Download uw persoonlijke app
  2. Kopieer/sleep de app naar uw “Applicaties” map.
  3. Open de app in uw “Applicaties” map.
  4. Kies “Run whether user is logged on or not. In this case, please provide a valid user for the Task” als de computer vaak aanstaat zonder dat de gebruiker is ingelogd. Vul de inlog gegevens in zodat de app ook zijn werk kan doen als er niet is ingelogd door de gebruiker.
  5. Kies “Run only when user is logged on” als de gebruiker van de computer zo goed als elke dag inlogt op de computer.
  6. Zorg dat alle printers aan staan en druk dan op de [Start] knop om de app uw netwerk te laten scannen naar beschikbare printers.
  7. De app gaat nu uw netwerk scannen naar beschikbare printers. Dit kan even duren (net hoe groot het netwerk is en hoe veel printers er in het netwerk zitten). U kunt tijdens het scannen verder met andere dingen zolang u de app maar open laat staan tijdens het scannen.
  8. Zodra de app klaar is met scannen kunt u de app afsluiten. LET OP: Het kan voorkomen dat de app blijft scannen. Mocht de app na 10 minuten nog steeds aan het scannen zijn kunt u de app sluiten. De app heeft meestal binnen 2 minuten alles in uw netwerk gescand. Na het sluiten van de app controleert de app de achtergrond elke 2 uur de status van uw printer op en stuurt dit naar onze server.

iOS (iPhone):

  1. Klik hier op uw iPhone om de app te downloaden uit de App Store. Of zoek in de App Store naar: Nubeprint
  2. Installeer de app op uw iPhone en open de app.
  3. Druk rechts onderin op “More“.
  4. Druk op “License“.
  5. Vul uw persoonlijke licentienummer in die u hebt gekregen per e-mail.
  6. Druk op “Save” om de code op te slaan.
  7. U kunt nu de app verlaten. Laat de app wel op de achtergrond draaien.

Andoid:

  1. Klik hier op uw Android apparaat om de app te downloaden uit de Play Store. Of zoek in de Play store naar: Nubeprint
  2. Installeer de app op uw Android apparaat en open de app.
  3. Druk rechts bovenin op het hamburger menu (drie streepjes boven elkaar).
  4. Druk op “License“.
  5. Vul uw persoonlijke licentienummer in die u hebt gekregen per e-mail.
  6. Druk op “Save” om de code op te slaan.
  7. U kunt nu de app verlaten. Laat de app wel op de achtergrond draaien.

Let op: Voordat u de app gaat verwijderen, zorg eerst dat u uzelf afmeldt via: printler.nl/afmelden

Windows 10:

  1. Druk op de [START]-knop (Windows logo) links onderin uw taakbalk zodat het Start-menu omhoog komt.
  2. Typ met het start menu open/omhoog op uw toetsenbord: taakplanner
  3. Klik aan de linkerkant op: Task Scheduler-bibliotheek
  4. Zoek in het bovenste venster onder “Naam” naar: Nubeprint en klik er op.
  5. Als u “Nubeprint” heb geselecteerd (rij wordt blauw) kun u aan de rechterkant de taak verwijderen door op: Verwijderen te drukken.
  6. Als u de taak hebt verwijdert kunt u de app van uw computer verwijderen door te gaan naar:
    Deze PC >> (C:) Lokale schijf >> Program Files >> en dan de map Printler verwijderen.

MacOS

  1. Open finder.
  2. Ga naar: Applicaties
  3. Zoek: Nubeprint en sleep deze naar de prullenbak. Bevestig dat u het programma wilt verwijderen.
  4. Leeg uw prullenbak door [Ctrl] ingedrukt te houden en op de prullenbak te klikken met uw muis. Kies voor: Prullenbak legen

iOS (iPhone)

  1. Houd de app icoon op uw scherm ingedrukt met uw vinger totdat alle apps op uw scherm beginnen te bewegen.
  2. Druk op de het kruisje dat is verschenen en bevestig dat u de app wilt verwijderen.

Android

  1. Ga naar uw app drawer en houd de app ingedrukt totdat de prullenbak verschijnt.
  2. Sleep de app naar de prullenbak en bevestig dat u de app wilt verwijderen.

 

Mocht u geen geschikte computer hebben om onze app op te installeren. Bijvoorbeeld omdat u meerdere printers in uw netwerk heeft maar niet een computer die met allemaal in verbinding staat. Of geen computer die bijna elke dag de hele werkdag aan staat. Dan kunt u ook kosteloos gebruik maken van onze Printler Hub!

De Printler Hub is een klein kastje die via een UTP-kabel aan uw toegangspunt (modem/router) verbonden wordt. Op onze hub draait dezelfde software als onze app. De hub scant het netwerk af naar printers en verzamelt de status van de printers. Mocht u gebruik willen maken van onze hub geef dit dan door tijdens het aanmelden of neem contact op met onze klantenservice.

Kom nooit meer stil te staan met Printler, het easy MPS systeem van CartridgeCity.

Contact

Adres:

Breed 8
1621 KB, Hoorn
Nederland

E-mail:
info@printler.nl
 
Telefoon:
+31 (0)229 214 334

© PRINTLER 2022. Onderdeel van CartridgeCity. Kamer van Koophandel nummer 37119727. U kunt ons vinden op Breed 8, 1621 KB, Hoorn.